D/S Lilly I

Tonnasje

Bruttotonnasje:
263
Nettotonnasje:
204
Dødvekt:
475

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
NHK
Fart:
7,5 knop

Dimensjoner

Lengde:
110.6'
Bredde:
22.6'
Dypgående:
10.4'
  • HISTORIKK:
    v/H.Larsson-Fedde.

    9/1916: Carl Nikolaus Andersson, Gøteborg, Sverige - LILLY
    /1917: Forl.16.7'-Brutto: 298 tonn. Net: 171 tonn  Dim: 38,74m- 6,88m- 3,16m
    /1926: Rederi A/B Raneberg (Carl A.Abrahamsson) Gøteborg - LILLY
    /1933: Rederi A/B Lilly (Johan Østerlind & Olaf Pettersson) Gøteborg - LILLY
    12/1934: Lars Kirkebø, Bergen - LILLY I
    /1936: Lars Kirkebø m.fl., Bergen - LILLY I
    10/1940: Beslaglagt av Den Svenske Regjering - LILLY I
    10/1940: Stockholms Rederi A/B Svea (Statens Trafikkomission)Stockholm -  LILLY I
    12/1944: Lars Kirkebø m.fl., Bergen -  LILLY I
    /1953: Paul Todal, Kristiansund -  LILLY I
    /1954: Ny motor: Hjelset Motor BHK 240, 
    /1964: Nils Soleim (Rolf Wagle) Kristiansund -  LILLY I
    /1965: Gard Gullaksen P/R, Kristiansund - LILLY I
    /1970: Petter O. Pettersen P/R, Vegsund, Ålesund - LILLY I
    /1971: Leif Eriksen P/R, Ålesund -  LILLY I
    /1972: Lars Dybvik, Langevåg, Ålesund - LILLY I
    11/1985: Birger M. Larsen, Steinsland, Bergen -  LILLY I
    4/1988: Kondemnert den 8/4-1988 og opphugget

    Compound dampmaskin - 2 cylindere diam. 13"-20".
    Maskineri bygget ved P. Larsson, Torskog, Sverige - kjeler samme

    Se også
    http://www.warsailors.com/singleships/lillyI.html