9/1896 - Levert somJOHN CHRISTIE av Short Bros., Sunderland, England til A/S Hecla (W. Holby), Kristiania 1900 - Mail & Holby, Kristiania ble manager. 1907 - Solgt til A/S Johan Christie v/ W. Holby, Kristiania. 1909 - Rederiet flyttet til Tønsberg. Registreringshavn er fremdeles Kristiania. 28.6.1915 - Solgt til D/S A/S Hafna v/ Willy Gørrissen, Kristiania - nytt navn - VORMA 14.12.1915 - Videresolgt til H. Rostrup Ellingsen & Arnfinn Johannesen, Bergen. 25.1.1916 Overført til A/S D/S Langeli v/ H. Rosstrup Ellingsen & Arnfinn Johannesen, Bergen - nytt navn - LANGELI 20.3.1916 - Senket i posisjon 5 n.mil SSØ av Corton fyrskip på reise fra Rouen til Blyth i ballast. Senket av tysk ubåt UB 29 ( Oberleutnant zur See Herbert Pustkuchen ) under ankerligge 5 nm syd-syd-øst for Corton fyrskip ved Lowestoft, England mens hun var på reise fra Rouen, Frankrike til Blyth, England i ballast. Kaptein Carl Johan Corneliussen og resten av mannskapet forlot skipet og rodde bort til dansk D/S ARNE av København, Danmark. Noen timer senere kom en patruljebåt og tok dem inn til Yarmouth, England. En mann omkom
Maskineri: Triple dampmaskin, 3 cylindere diam. 19.0" - 31.0" - 51.0". Maskineri bygget ved William Allan & Co. Sunderland, Uk. Kjeler samme.
Minnehallen i Staverg skriver: D/S LANGELI ble senket av en tysk u-båt UB 29 ( Oberleutnant zur See Herbert Pustkuchen ) 20 mars 1916.5 n.m av Corton fyrskip på reise fra Rouen til Blyth i ballast.