v/H.Larsson-Fedde.
OPPRINNELIG BYGD SOM 3 MASTERS SKONNERT
4/1912: Ukjent eier i United Kingdom - NETHERTON
/1912: Job Bros., St.John's, Newfoundland, Canada - NETHERTON
/1913: A.Bolten Wm.Millers Nachf., Hamburg, Tyskland - CARACAS
9/1914: Oppbrakt av Royal Navy i Nordatlantern.Ført til Falmouth og erklært god prise.Solgt til Norge
2/1915: A/S Lai (G.M.Bryde) Kristiania - LAI
/1915: innsatt motor: Bolinder
6/1916: A/S Framfart (Bryde & Andersen) Sandefjord - LAI
/1917: A/S Framfart (Leif Bryde) Sandefjord - LAI
/1917: Mohn, Kristiania - LAI
7/1917: Senket 13/7 i pos. N 57.12' E 03.35'-120 n.m.SW av Lindesnes av tysk ubåt UC-55 ( Oberleutnant zur See Horst Rühle von Lilienstern ) på reise Shields til Kristiania med kull. Alle reddet.
Maskineri:
Råoljemotor, Gusto, 2-takt/enkltvirkende, 3-sylinder, syl. dim.: 230 x 380 mm. Maskineri bygget ved Werf Gusto, Schiedam, Nederland.
Se også:
https://www.uboat.net/wwi/ships_hit/3476.html
Breddegrad: 57.2
Lengdegrad: 3.58333