D/S Kong Trygve

Andre navn
ex Kong Ring
Kallesignal
MTNV - HFGK
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1882
Byggenummer
31
Leveringsmåned
september

Tonnasje

Bruttotonnasje:
1.124
Nettotonnasje:
679
Dødvekt:
1.055

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
NHK 126 IHK 650
Fart:
10 knop

Dimensjoner

Lengde:
224.0'
Bredde:
30.0'
Dypgående:
22.4'
  • HISTORIKK:
    v/H.Larsson-Fedde.

    9/1882: Det Søndenfjelds-Norske Dampskibsselskab,Kristiania - KONG RING
    3/1913: omdøpt - KONG TRYGVE
    6/1913: Det Bergenske Dampskibsselskab,Bergen - ARA
    Betalt: kr.165.982,-
    /1913: Nye klyss og ankere
    /1914: Nye master, rigg, skorstein, bommer og vinsjer
    6/1917: Brant 14/6 på Porsgrund havn på reise Menstad til Tr.heim med ammoniumtrat. Vraket solgt til
    6/1917: Chr.S.Hansen & Otto Rasmussen,Porsgrund (Reparert) - ARA
    11/1919: D/S A/S FRisk (Harald Boe) Kristiania - FRISK II
    /1919: Ombygd: DWT:1,600 t.BRUTTO: 1.233 t. NET: 722 tonn
    /1926: D/S A/S FRisk (Harald Boes Rederi) Brevik - FRISK II
    4/1927: D/S A/S Frisk (S.Halvorsen) Brevik - FRISK II
    7/1927: Skibs A/S Sailor (Odd I.Loennechen) Tønsberg - SAILOR
    11/1927: F.Feld, Canton, China -  SAILOR
    /1928: Kwantung Government, Navy Department, Canton - HOI SHUI
    /1929: Utgått Lloyds,Intet i Lloyds Casuality Returns.

    LASTEROM: 52.880 cub.ft.