v/H.Larsson-Fedde.
BYGD SOM DAMPBÅT
/1876: Ångbåt A/B Inland, Kungelv, Sverige - INLAND
/1881: Marstrand Nya Ångbåt A/B,Marstrand, Sverige - INLAND
/1882: Interesseselskapet Inland (H.Larsen) Skien - INLAND
/1893: ny motor: Compound 2 cyl. NHK 22 IHK 130
/1900: Skien Telemarkens D/S A/S (P. Holm) Skien - INLAND
/1925: Skien Telemarkens D/S A/S, Skien - INLAND
/1955: Grenlands Mek. Verk., Porsgrunn - INLAND
/1956: Knut Øksnes, Rebnor, Bergen - ØKSNESVÅG
/1956: ombygd fra passasjerfartøy til fraktefartøy
/1956: ny motor: Bolinder BHK 120 Fart: 8,5 knop
/1963: Frydolf Fredriksen P/R, Kjøpsvik, Bergen - ØKSNESVÅG
/1964: Frydolf Fredriksen P/R ,Kjøpsvik, Narvik - ØKSNESVÅG
/1966: ny motor: Volvo Penta BHK 225 Fart: 9 knop
/1973: Keith Solvold, Kjøpsvik, Narvik - ØKSNESVÅG
/1976: Anthon Mentzen, Henningsvær, Narvik - ØKSNESVÅG
/1977: omdøpt - NESSVAAG
12/1986: omdøpt - INLAND
12/1987: Selskapet Inland (Nils P. Hovland, Lunde) Narvik - INLAND
11/1994: Kondemnert 14/11-1994.
Maskineri:
Innsatt i 1893 Compund dampmaskin 2 cylindere diam. 11.5"-24".
Bygget ved Porsgrunds Mek. Verksted, Porsgrunn. Kjeler bygget
ved Laxewaags Maskin & Jernskibsbyggeri, Bergen.