9/1900 - Levert fra Kristiansands mekaniske Værksted, Kristiansand til Aktieselskabet Haveggen v/ Per Helmers, Florø - HAVEGGEN 1905 - Solgt til A. Haave, Florø. 1907 - Solgt til Ths. S. Falck m. fl., Stavanger - nytt navn - ALLIANCE 1917 - Solgt til Bendik Mannes, Åkrehamn, Kopervik. 1918 - Solgt til A/S Nordenfjeldske Havfiskerederi v/ Karl J. Buch, Trondhjem. 1920 - E. Baldersheim, Trondhjem ble manager. 1922 - Solgt til A/S Norsk Fiskerederi v/ E. Baldersheim, Trondheim. (ST-44-T). 1926 - Solgt til A/S Konserv, Trondhjem. 1928 - Nytt navn - KONSERV I 1932 - Overtatt av A/S Konserv’s Konkursbo v/ Olaf Klingenberg, Trondheim. 1933 - Solgt til A/S Dampskibet Konserv I v/ C. I. Kiönig A/S, Trondheim - nytt navn - HEMNE 9.1.1937 Solgt til Brødrene Anda, Stavanger - nytt navn - JADAR 1938 - Ombygget til motorskip. Installert 1 dieselmotor av ukjent fabrikat. 110 BHK. Bygget i Köln, Tyskland 22.2.1939 - Solgt 22/02 til William Knudsen, Oslo - nytt navn - BRAGERNES 30.6.1939 - Nytt navn - TØNSBERG I 6.6.1946 - Solgt til Viggo R. Bjerring, Bergen - nytt navn - SPEED 16.12.1946 - Videresolgt til M/S Trumf v/ Harald Sanden, Bergen - nytt navn - TRUMF 12.11.1948 - Solgt til Edin Leine m. fl., Leinøy (M-56-HØ) - nytt navn - LEINØY 1963 - Ny dieselmotor installert. 1 Caterpillar dieselmotor, 4–sylindret. 300 BHK. 8.6.1979 - Kondemnert.
Maskineri: Compound dampmaskin, 2cylindere, diameter 8,5”–17,0”, slag/stroke: 12,0”. Maskineri bygget ved Kristiansands mekaniske Værksted, Kristiansand. Kjeler samme.