M/S Admiral Carrier

Kallesignal
LKDK
Klasse
DnV +1A1 Car Ferry A E0 ICE-B.
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1973
Byggenummer
47H
Leveringsmåned
Januar

Tonnasje

Bruttotonnasje:
499
Nettotonnasje:
191
Dødvekt:
1.016

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
Samlet Bhk 4320
Fart:
16 knop

Dimensjoner

Lengde:
298.7'
Bredde:
36.4'
Dypgående:
26.6'
  • Historikk:

    1972 Kjølstrukket 01/01.
    27.1.1973 - Levert fra  som  av Hatlø Verksted A/S, Ulsteinvik for A/S Larvik-Fredrikshavnferjen, Larvik ( Satt inn i rute Larvik–Frederikshavn, Danmark 09/03–09/08. Chartret til Thaned Line (Olau Line AKTS), Ribe, Danmark for service mellom Ramsgate, England og Vlissingen, Nederland) - ADMIRAL CARRIER
    1.3.1974 - Solgt til Olau Line, Ribe - nytt navn - OLAU VIG
    9/1974 - Videresolgt til Compagnié Cotunav Tunisienne de Navigation, Tunis, Tunis. ( Satt inn mellom Genova, Italia og Tunis). - nytt navn -  LA GOULETTE
    1991 - Solgt til Consolidated Ferries CA (CONFERRYS), Pampatar, Venezuela ( Satt inn mellom Purto La Cruiz og Punta de Piedras ) - nytt navn - LA GOLETA
    2.5.2023 -Fremdeles i fart

    Maskineri:
    2 stk. dieselmotorer, hver 4 takt, enkltvirkende, V16 sylinder, diameter 225 x 300 mm. Alpha - Burmeister & Wain maskineri bygget ved Alpha Diesel A/S, Fredrikshavn, Danmark.