M/S Gyldenløve I

Kallesignal
LDXW
Klasse
DNV1A1-K
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1952
Byggenummer
83
Leveringsmåned
Juli

Tonnasje

Bruttotonnasje:
143
Nettotonnasje:
51
Dødvekt:
150

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
1952 Bhk 200 v/ 350 rpm. 1966 245 BHK ved 1.800 o. min giret ned til 360 o. min. på propell.
Bygget av:
Wichmann Motorfabrikk, Rubbestadneset
Fart:
9.5 knop

Dimensjoner

Lengde:
90.9'
Bredde:
20.1'
Dypgående:
10.4'
  • Historikk:

    7/1952 - Levert fra Pusnes mek. Verksted, Arendal for A/S Gyldenløve v/ Johansen & Egelien A/S, Drammen - GYLDENLØVE I
    2/1966 - Solgt til A/S Trafik, Fredrikstad. ( Forlenget til 107,8’ og ombygget til tankskip for svovelsyre) - nytt navn - TRAFIK II
    1972 - Solgt til K/S A/S Lillevik v/ Bjarne Kristoffersen, Flekkerøy, Kristiansand ( Manager: IS
    Seatrans, Bergen. Ut av fart tidlig på 80-tallet) - nytt navn - LILLEVIK. 
    4/1983 - Solgt til Karmøy Tankrenovasjon, Kopervik. Slept til Karmøy, lagt opp ved Reidar Birkelands Verksted.
    16.12.1989 - Senket i Nedstrandsfjorden.

    Maskineri:
    1952:
    Dieselmotor, 2takt enkltvirkende, 4cylindret, diameter 280 x 320 mm. Maskineri bygget ved Wichmann Motorfabrik A/L, Rubbestadneset.
    1966:
    Dieselmotor, 4takt enkltvirjende, 6cylindret, diameter 137 x 165 mm. 245 BHK ved 1.800 o. min giret ned til 360 o. min. på propell. Bygget av Caterpillar Tractor Co., Peoria, IL, USA.