10/1956 - Bygget som av Emanuel Moen & Søn Båtbyggeri, Risør for Lofoten Ferjeselskap A/L, Kabelvåg (I rute på Napp-Lilleeidet) - LOFOTFERJE II
1957 - Eier omdøpt til A/L Lofoten Trafikklag, Leknes.
1964 - Ny motor installert.
5/1970 - Reserve og avløserferje.
1977 - Solgt til H. Olav Larsen, Ballstad (Brukt som arbeidsbåt ved kaireparasjoner) - nytt navn - LOFOTPEL
1991 - Ny dieselmotor: GM V8 71. 240 BHK.
6/1993 - Solgt til Kalle A/S v/ Randi og Per Lund, Kabelvåg/Svolvær (Restaurert. Brukt i turisttrafikk. Kapasitet 65 passasjerer) - nytt navn - GAMLE LOFOTFERGA
25.6.1997 - Tok de europeiske kongelige på fisketur under det norske kongeparets 60 år feiring.
23.2.2001 - Solgt til Kystassistanse Johnny Storvik, Kabelvåg.
8.11.2010 - Fredet av riksantikvaren.
Maskineri:
1956:
Dieselmotor, 2takt enkltvirkende, 6cylindere. Maskineri bygget ved General Motors Corp, Detroit, MI, USA.
1964:
Ukjent