v/Einar Ottarsen Onsøien
6.1903: Levert som seil-fiskefartøy SVERRE til Aakrehamn Fiskekompani (J.Hallingstad m.fl.), Aakrehamn, registrert i Skudeneshamn,
6.1908: Solgt til Ole Solbjørg, Ålesund,
/1910: Solgt til G. Robertson, Ålesund,
3.1911: Omregistrert til Hammerfest,
/1911: Installert dampmaskin, bygget og levert av A.M.Liaaen, Ålesund,
12.1935: Overført til G. Robertson A/S m.fl,
10.1936: Solgt til Alfred Hansen A/S, (Alfred Hansen og sønnene Odd og Kåre), Balsfjord, fiskerimerke T 44 B,
1.1937: Omdøpt VAARGLIMT (på bilder av brofronten skrevet VÅRGLIMT),
Under krigen ble hun rekvirert av tyskerne til frakting av gods, tropper og krigsmateriell.
1943: Gikk i opplag i Ptrasbukta i Balsfjord etter at certifikatene var utgått,
8.1945: I fart igjen hyret av "Lyngen-kontoret" med barakker fra Sjøvegan til Lyngen og Kvænangen,
1.1946: Til Sunde i Sunnhordland for ombygging og skifte av maskineri, en Union motor på 176 HK levert av De forenede Motorfabrikker A/S, Bergen,
1946-1949 ble skuta hyret for mineleting langs den nordnorske kysten, Jan Mayen, Bjørnøya og Spitsbergen,
/1950: Ny ombygging, ny baug, såkalt fallbaug, og forbedringer i lasterommet med bl.a. spekktanker.
Fra 1949 tilbake som selfanger og sildefiske.
4.4.1952: Forsvant sammen med 4 andre ishavsskuter i orkanaktig væt i Vesterisen. Hele besetningen på 16 omkom.
Maskineri:
1911: Compound dampmaskin 7.4" og 14.3" - 10", 63 HK bygget og levert av A.M.Liaaen, Ålesund,
1946: Union råoljemotor 2T,EV 4 cyl 290x310 mm levert av A/S De forenede Motorfabrikker, Bergen.
DNV registerbok diverse årganger.
Boken "Ishavsskutenes historie II", av Odd Magnus Heide Hansen (1998).