6/1978 - Bygget som av Cammell Laird Ship Building Ltd., Birkenhead, UK for Alkor Shipping Co. Ltd. S. S. I. Nav. III Ltd. v/ Vlasov, Bermuda, London, UK - ALICE REDFIELD
1980 - Solgt til Alkes Shipping Co. Ltd., London, UK - nytt navn - ALKES
1983 Solgt til Salina Finance Corp., Monrovia, Liberia - nytt navn - SALINA
1986 Solgt til Buddleia Shipping Corp., Manila, Philippinene - nytt navn - DAGITAB
1988 Solgt til Buddleia Shipping Corp. (JPP Shipping A/S), Oslo nytt navn - DAGFRED
1989 Solgt til Corsair Holding A/S (Iver Bugge), Larvik - IVER CHRISTINA
1990 Solgt til Corsair Holding Inc. (Wind Management A/S), Oslo - nytt navn - SKAW PRINCESS
Nektet lossing i Philadelphia, USA av US Coast Guard. Store avis oppslag. En hendelse med mange omstendigheter. Dårlig forfatning, samt at US Coast Guard som var i ferd med å få budsjettet kuttet neste år måtte vise at de gjorde noe. Skipet ble godkjent i første omgang, men det kom kontraordre fra Washington senere om at det skulle nektes lossing. Gikk til Aruba, NA for lossing og deretter til Lisboa, Portugal for reparasjoner. Ankom tankrengjøringsplassen i Lisboa rundt 25/11. Måtta ha damp fra land for å få gjort jobben.
20.1.1991 - Ferdig reparert på Lisnave.
1992 - Solgt til Mare Princess Inc. (Mare Maritime Co. (Odfjell, London)), Limassol, Kypros - nytt navn - MARE PRINCESS
1993 - Solgt til Garden Moon Shipping Co. Ltd., Limassol, Kypros. Samme navn.
1997 - Solgt til Mare Princess Inc., Monrovia, Liberia. Samme navn.
2000 - Solgt til Efxinos Shipping Co. Ltd. (Aegean Marine Petroleum Greece), Valletta, Malta - nytt navn - EFXINOS
18.6.2003 - Eksplosjon forut kostet 4 mann livet. Erklært som vrak. Solgt til huggere for USD 2.860.000.
28.8.2003 - Ankom til Alang, India for hugging.
Maskineri:
Dieselmotor, 2takt enkltvirkende, 6cylindret, diameter 900 x 1.550 mm. Silzer lisensbygget ved G. Clark & N.E.M Ltd., Wallsend, UK.