M/S Heimsund

Andre navn
ex Dyrøygutt, ex Kjøpsvik, ex D/S Anker I, ex Harnser
Kallesignal
LKLM
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1919
Byggenummer
73

Tonnasje

Bruttotonnasje:
117
Nettotonnasje:
46
Dødvekt:
192

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 220

Dimensjoner

Lengde:
102.7'
Bredde:
20.0'
Dypgående:
9.9'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    Bygd av tre

    00/1919: Levert som HARNSER til East Anglian Red Star Fishing Co. Ltd., Lowestoft, UK
    00/1920: Overført til East Anglian Red Star Fishing Co. Ltd ( J.V. Breach ) Lowestoft, UK
    00/1927: Overført til Jack Breach Ltd., Lowestoft, UK
    01/1940: Solgt til Brødrene Anda, Stavanger, nytt navn  ANKER I
    08/1940: Solgt til Ola Olsen Rubbestadneset, Haugesund
    00/1940: Solgt til Jacob Lind P/R, Narvik
    00/1940: Ny motor: Wichmann   BHK    Fart: 8 knop
    05/1941: Omdøpt  KJØPSVIK
    00/1955: Forlenget 14.2'- Dødvekt: 192 tonn. Brutto: 117 tonn. Net: 46 tonn
    00/1964: Ny motor: Wichmann   BHK 180   Fart: 9,5 knop
    09/1973: Solgt til A/S Dyrøygutt ( P/R Arvid Nergård, Gibostad ) Narvik, nytt navn  DYRØYGUTT
    00/1973: Ny motor: Brunvoll   BHK 220    Fart:
    01/1975: Solgt til Leif Tøllefsen, Storøya, Svolvær
    01/1975: Solgt til Arne Larsen, Henningsvær, Svolvær
    04/1975: Omdøpt  HEIMSUND
    02/1979: Solgt til Harald Nyborg, Hasvik, Svolvær
    05/1985: Kondemnert og strøket av skipsmatrikkelen den 20/5-1985