Kontrahert av Erling Lund, Kristiania.
1908 - Levert som hvalfanger fra A/S Framnæs mek. Værksted, Sandefjord for Arranmore Whaling Co. v / L. M. Christensen, Tønsberg, Leith, Skottland - ERLING
1911 - Innkjøpt til Norge av A/S Laboremus v/ T. Dannevig & Co., Sandefjord - nytt navn - HOBART
1/1920 - Solgt til ukjent dansk eier.
8/1920 - Videresolgt til Spitzbergen Hval A/S, v/ Andreas Ingebrigtsen, Sandefjord - nytt navn - SØRKAP
1/1925 - Solgt til Aukra Hval A/S v/ Hans Halvorsen, Oslo.
1936 - Manager O. A. Halvorsen, Oslo.
10/1938 - Solgt til Arendals Ophugningskompani, Arendal.
1/1939 - Solgt til Peder Knudsen, Arendal. Ombygget til taubåt.
1940 - Rekvirert av tyskerne. Satt i tjeneste som NK.09.
1945 - Returnert til eierne.
1947 - Solgt til Lyder Kvellestad, Florø - nytt navn - KVELDULV
1950 - Ombygget til motordrevet fraktefartøy. Installert: 1 dieselmotor, Wichmann. 2-takt/enkltv., 3–sylinder. 150 BHK. Bygget i 1943 av M. Haldorsen & Sønner, Rubbestadneset.
1955 - Ny motor installert: 1 dieselmotor, Gamma. 4-takt/enkltv., 4–sylinder, 255 x 400 mm. 240 BHK. Bygget av A/S Motorfabrikken Gamma, Frederikshavn, Danmark.
1956- Forlenga ved O. Halderaker & Sønner, Melandsvågen, Bømlo. Nye mål: L: 113,3’-B: 18,2’-D: 11,2’. Ny tonnasje 220 tdw, 150 brt.
3/1961 - Solgt til Johs & Olav Lervåg, Fossnes, Bergen.
1967 - Olav Lervåg, Fossnes, Bergen ble eneeier i januar.
29.11.1968 - Grunnstøtte ved Obrestad mens hun var på reise fra Menstad til Førde med syre i fat. Trukket av og slept til Bergen. Kondemnert. Solgt til Einar Cook for opphugging i Nyhavn, Bergen.
Maskineri:
Triple dampmaskin, 3 cylindere diameter 11.0"-18.0"-29.0". Maskineri bygget ved Georg T. Grey, South Shields, England. Kjeler bygget ved Clarke, Chapman & Co. Ltd. Gateshead, England.