26.9.1867 - Levert fra Randolph Elder & Company, Fairfield Yard, Govan, Scotland for Donald R. Macgregor, Edinburgh, Scotland. Registrert i Leith, Scotland - VINE
1869 - Solgt til The Oriental Screw Collier Company, Leith, Uk.
1872 - Innkjøpt til Norge av Det Søndenfjelds-Norske Dampskibsselskab, Kristiania - nytt navn - KONG SVERRE
1883 - Ny kjele installert: 1 dampkjele med dim.: 10,4’ x 12,5’ og 4 fyrganger. Arbeidstrykk 65 psi. Bygget av Aker mekaniske Værksted, Kristiania.
1900 - Solgt til Gravelines, Kristiania.
1901 - Solgt til Aktieselskabet Steam Ship Kong Sigurd v/ F. Fredricksen, Kristiania.
26.11.1902 - Sank i Biscayabukta mens hun var på reise til Valencia, Spania med kull. Tretten av mannskapet ble berget av den danske barken DELOS. En time før de ble berget ble Kaptein Tellesen skyllet overbord. Han ble berget etter fire timer av D/S MINTO.
Maskineri:
Compound dampmaskin, 2cylindere, diameter 25,0’’–42,0’’. Maskineri bygget ved Randolph Elder & Company, Fairfield Yard, Govan, Scotland. Kjeler samme.