Motor skonnert Progress

Tonnasje

Bruttotonnasje:
153
Nettotonnasje:
134

Maskin/motor

Maskin-/motortype:

Dimensjoner

Lengde:
96.2'
Bredde:
23.9'
Dypgående:
10.9'
  • Historikk:

    1868 - Levert fra K. K. Øxtre, Jelsø, Stavanger for K. K. Øxtre, Jelsø - PROGRESS
    1875-  Reder I. Hansen m. fl., Stavanger.
    1878 - Solgt til S. Erichsen m. fl., Stavanger.
    1880 - Solgt til O. Thorsen m. fl., Stavanger.
    1886 - Solgt til S. Eriksen m. fl., Stavanger.
    1905 - Overtatt av S. Eriksen, Stavanger.
    1908 - Solgt til A/S Trafik v/ M. A. Sædberg, Stavanger.
    1908 - Overført til A/S Progress v/ M. A. Sædberg, Stavanger.
    1911 - Overtatt av A/S Progress’s konkursbo, Stavanger.
    1912 - Solgt til A/S Skonnert Progress (Hans Madsen), Stavanger.
    1913 - Solgt til A. M. Sivertsen, Stavanger - nytt navn - DYSART
    4/1916 - Solgt til A/S Høyangerfaldene, Stavanger.
    Ombygd til motorskonnert: Motor av ukjent fabrikat. Ny tonnasje: 162 brt, 87 nrt.
    1917 Overtatt i mars av A/S Høyangerfaldene (Norsk Aluminium Co.), Kristiania
    Grunnstøtte 16/12 på Rongsnæs på Fedje mens hun var på reise fra Høyanger til Bergen med stykkgods.

    Skipsfører:
    1914 - E. K. Pihl

    Maskineri 1916 :
    Ukjent fabrikat.