6/1958 - Levert fra Kristiansands mek. Verksted, Kristiansand til Skibs-A/S Dalfonn & Sigval Bergesen v/ Sigval Bergesen, Stavanger - CLIPPER 1961 - Nye motorer installert: 2 dieselmotorer, General motors. 2-takt/enklv., hver V12-sylinder, syl. dim.: 108 x 126 mm. Samlet 560 BHK ved 1800-600 o. min. Bygget av General Motors Corporation, Detroit, Michigan, USA. 1968 - Solgt til Stavanger Fjord Sightseeing A/S, Stavanger. 1/1975 - Solgt til Nils Agasøster, Rubbestadneset/Stavanger nytt navn - GENERALEN 3/1980 - Solgt til A/B Grundstenen, Kalmar, Sverige - nytt navn - SOLÖN AF KALMAR (Videresolgt til A/B Kalmarsundfart, Kalmar). 1982 - Nytt navn - FYRIS VIKING 1982 - Nytt navn - DROTTNING SILVIA 5/1983 - Solgt til Rederi-A/B Karl XII (Oskar Fredriksborg, Rindö), Stockholm, Sverige. 1984 - Solgt til Båtresturang G VII A/B, Stockholm. 1987 - Solgt til Rederi-A/B Karl XII, Stockholm. Nye motorer installert: 2 dieselmotorer, Scania DSI 11. 539 BHK. (Motorene sto tidligere i MS WAXHOLM II). 1991 - Solgt til Föreningsbanken Särna-Idre, Idre/Stockholm. 1993 - Solgt til Rederi-A/B Amora, Stavsnäs, Sverige. Satt in i trafikk i Gävles skjærgård i ruten Gävle–Engeltofta–Limöen samt charter i Stocholms skjærgård i lavsesongen. 2006 - Nye motorer installert: 2 dieselmotorer, Scania DSI 14. 850 BHK. 8.7.2010 - En av propellene havarerte. Skipet tatt til Kummelnäs Varv, Nacka, Sverige for reparasjon. Tilbake i fart 10/07. 1918 - Fremdeles i drift.
Maskineri: 2 stk. dieselmotorer, 2takt enklvirkende, hver 6-sylindere diameter 126 x 142 mm. Maskineri bygget ved General Motors Corporation, Detroit, Michigan, USA.