v/H. Larsson-Fedde
Bygd av tre
00/1918: Levert som ERNST til Byggnadsmatrialsab Tørnell & Co., Søderkøping, Sverige
00/1930: Solgt til Simon Carlsson m.fl., Stockholm, Sverige
00/1940: Solgt til P/R H.O. Pohlmann, Stockholm
00/1942: Solgt til A/S Frostfart, Trondheim, nytt navn FROSTFART II
00/1943: Solgt til Bertil Nilsen, Rotsund, Tromsø, nytt navn BROSME
05/1947: Solgt til A/S M/K Nordlys III ( Johs. H. Giæver jr ) Tromsø
11/1948: Solgt til Pollen Nilsen, Trondheim, nytt navn FOLLESØY
00/1950: Overført til Ella Nilsen, Trondheim
05/1954: Solgt til Jacob Sørensen m.fl., Øksvall, Trondheim
00/1956: Overført til Jacob Sørensen P/R. Trondheim
00/1956: Ny motor: Hjelset Motorfabrikk BHK 120 Fart: 7 knop
00/1960: Solgt til Ragnvald Jensholm, Tjørvåg, Trondheim
03/1966: Solgt til Paul Gerde, Ørsta, Ålesund
06/1967: Solgt til Leif Sjøasæther, Ålesund
00/1968: Solgt til Gunnar Eian, Hengesand, Ålesund
10/1969: Sprang lekk den 31/10-1969 -syd av Jomfrulands Fyr og sank
på reise Herøya til Ålesund med kalksalpeter.