24.1.1956 - Kantret ved sjøsetting 14.6.1956 - levert fra Mjellem & Karlsen, Bergen for A/S Troms Fylkes Dampskibsselskab, Tromsø. (Satt inn i langrutene med turistturer til Fugløy om sommeren) - KVALØY 4/12.1970 - Grunnstøtte ved Stakkvik. Mindre skader. 21.6.1973 - Grunnstøtte ved Bøvær. På verksted for reparasjon. 7/1975 - Lagt opp i Tromsø. 25.12.1975 - Solgt til Acut A.G., Vaduz, Liechtenstein/Panama for ombygging til lystfartøy. 1976 - Solgt til Fleet Marine Co. Ltd, Limassol, Kypros - nytt navn - AKUT Senere solgt som lastefartøy til ukjent eier i Maputo, Mozambik - nytt navn - OUIONGA Videre skjebne ukjent.
Maskineri; Dieselmotor, 2takt enkeltvirkende, 5 cylindere diam. 345x580mm". Nohab maskineri bygget ved Nydquist & Holm AB. Trollhättan, Sverige.