25.6.1969 - Levert fra Bolsønes Verft, Molde til A/S Troms Fylkes Dampskibsselskab, Tromsø - MAURSUND (Utleid i 4 måneder grunnet uferdig ferjeleie. I rute på Hamneidet-Flåten-Uløy). 13.6.1979 - Solgt til Helgeland Trafikkselskap A/S, Sandnessjøen. 1.9.1979 - Nytt navn. (I november-desember i rute Mosjøen-Hundåla). - LØKTA (Utleid fra september til november). Fra 10/1981 - I rute Leirfjordstedet-Sandnessjøen. Fra 10/1983 - reserveskip og i opplag. 5/1987 - Solgt til Norsk Havkultur A/S, Bolga/Sandnessjøen - nytt navn - NORSK HAVKULTUR 12/1989 - Solgt til Sildpollen Sjøprodukter A/S, Sortland/Sandnessjøen. 11/1991 - Solgt til Nils H. Lauritzen, Frøskeland/Sortland - nytt navn - RÆKA (N-16-NO). 8/1993 - Ombygget i august til brønnbåt. Ny tonnasje 144 brt, 57 nrt. 10/1995 Solgt til MS Ræka A/S, Frøskeland/Sortland (N-16-SO). 9/1998 Solgt til Vesterålen Fiskebåtrederi A/S, Eidet i Straumsjøen/Sortland - nytt navn - ÅSANØY (N-6-BØ). 12.6.2006 - Solgt til Vikstein A/S (Skavangerbruket A/S, Straumsjøen), Sortland. 12.11.2007 - Solgt til Asbjørn Selsbane A/S, Lødingen/Sortland. 9.1.2008 - Solgt til Utflesa Kystfiske A/S (Jan Andersen, Leines), Sortland (N-60-SG). 26.2.2008 - Videresolgt til ukjent eier i Russland. Ingen flere opplysninger funnet.
Maskineri: 2 stk dieselmotorer, hver 4takt, enkeltvirkende, 10 cylindere diam. 120x140mm. Maskineri bygget ved Klöckner Humboldt Deutz AG. Køln, Tyskland.