1944 - Levert fra ukjent verft på Vestlandet for tyske myndigheter - ukjent navn 1945 - Overtatt av Direktoratet for Fiendtlig Eiendom, Oslo - SEA TRANSPORTER 1946 - Solgt til Bjørn Borkvik, Brettesnes i Lofoten. Motor tatt ut. 1947 - Solgt til Bjarne Steffensen, Hækkestabben, Seiland i Finnmark. Ombygget over 2 år til fiskebåt. Installert dieselmotor, Bolinder. 40 BHK - nytt navn - SOLTINN 5/1952 - Solgt til Det Helgelandske D/S, Sandnessjøen ( Satt inn irute på Sandnessjøen-Leinesodden). nytt navn - SKORPA 9/1954 - Lagt opp i Meisfjorden. Reservefartøy. 12.1957 - Eier omdøpt til Helgeland Trafikkselskap A/S, Sandnessjøen. 1958 - Solgt i juli til Levin Hansen og Johan Pedersen, Seløy i Herøy. Ombygget til reisendebåt. - nytt navn - FRYDHOLMEN 1964 - Delvis utleid til Helgeland Trafikkselskap A/S, Sandnessjøen og Torghatten trafikkselskap, Brønnøysund. 1972 - Pårent i opplag ved kai i Brønnøysund av M/S MARMORHAV av Bergen. Store skader, kjølen brukket. Solgt 27/12 til Lien mek. Verksted (Anders Lian), Stokkvågen. Reparert. 13.12.1979 - Solgt til Magnus Woje, Bodø. Ombygget til turbåt. Nytt overbygg i aluminium. All innredning fornyet. Ny tonnasje: 23 brt, 8 nrt. 13.11.1986 - Solgt til Jan-Petter Krogh, Bodø. 11.8.1988 - Solgt til Havdykk (Kjell Hansen), Bogøy. 1990 - Solgt til Vivian Skogvoll, Oslo. 3.6.1993 - Solgt til Olaf Hegglie, Oslo. Ved kai i Bestumkilen. Turbåt. 21.6.2011 - Solgt til Hans Petter Myrdal, Oslo. Registrert som fritidsfartøy. 22.10.2017 - Fremdeles i bruk.
Maskineri: 1944: Dieselmotor 150 BHK. Bygget av Motoren-Werke Mannheim A. G., Mannheim, Tyskland. 1947: Dieselmotor, 2 cylindere. Maskineri bygget ved J. & C. G. Bolinders mek. Verkstads AB. Stockholm, Sverige 1958: Dieselmotor, Scania Vabis. 90 BHK 1972: Dieselmotor, Scania Vabis. 135 BHK. 1979 - Ny dieselmotor, Cummins. 360 BHK.