3/1898 - Levert fra Oderwerke Maschinenfabrik & Schiffsbau A.G., Grabow a/d Oder, Tyskland for Carl Feuerloh, Stettin, Tyskland. Tonnasje: 102 brt, 32 nrt. Dampmaskin, compound. 2-sylinder. 200 IHK. Bygget av Stettiner Oderwerke, Stettin, Tyskland - MOLTKE 4/1906 - Solgt til Dampfschiffahrts-Ges. Misdroy G.m.b.H. (F. Schwengenbeck), Stettin. 8/1908 - Solgt til Carl Feuerloh (F. Hartwig), Stettin. 1909 - Ombygget til taubåt. 1911 - Solgt til Ernst Behnke, Stettin. 1912 - Solgt til Georg Lassen, Langballig/Kappeln, Tyskland. 1.8.1914 - Rekvirert av Die Kaiserliche Marine for minesveiping. Tilbakelevert 17/09 som uegnet. 1916 - Solgt til Hochseefischerei Bremerhaven A.G., Bremerhaven, Tyskland. Ombygget til tråler. 19.8.1919 - Solgt til Chr. Busch, Bremerhaven. (Videresolgt til Securitas-Werke A.G. für Schiff-, Maschinenbau & Sprengstoff-fabrikation, Hamburg, Tyskland). 1920 - Solgt til H. Sprenger, Flensburg, Tyskland. (Videresolgt til A. F. A. Sprenger, Hadersleben, Tyskland. Ombygget til passasjerskip. Hadersleben blir til Haderslev, Danmark). 3/1922 - Solgt til D/S Stubbekøbing, Stubbekøbing, Danmark - nytt navn - HARBØLLE 4/1934 - Solgt til J. P. Pedersen, København, Danmark - nytt navn - KLINTEKONGEN 6/1938 - Ombygget til motorfartøy. Installert Bergsund Råoljemotor. 184 BHK. 3/1939 - Solgt til Louis B. Grau, Fakkegrav/Vejle, Danmark. 3/1941 - Solgt i til Statens Vegvesen, Oslo. Ombygget til ferje. Ny tonnasje: 97 brt, 32 nrt. 70 passasjerer. 10 PBE. 24.2.1942 - Solgt til Kristian Ravn, Narvik - nytt navn - JONAS 28.11.1958 - Grunnstøtte og sank ved Masboen i ruten Forså-Bognes.
Maskineri: Raaoljemotor. Bergsund. Maskineri bygget ved Bergsunds mek. Verksted, Stockholm, Sverige.