D/S Svinør

Andre navn
ex Marie
Kallesignal
LNZC
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1904
Byggenummer
141
Leveringsmåned
August

Tonnasje

Bruttotonnasje:
105
Nettotonnasje:
40
Dødvekt:
140

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
NHK
Fart:
7

Dimensjoner

Lengde:
82.8'
Bredde:
19.8'
Dypgående:
8.1'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    08/1904: Levert som MARIE til McKinney & Rafferty, Glasgow, UK
    00/1947: Solgt til Clyde & Campbeltown Shipping Co ( J.M. McIntyre ) Glasgow, UK
    01/1950: Solgt til Thorbjørn Olsen m.fl., Svinør, Mandal, nytt navn  SVINØR
    00/1950: Solgt til A/S Kolnes ( Erik Lindøe ) Haugesund, nytt navn  SØLVE
    00/1950: Ny motor: Skandia   BHK 80   Fart:
    00/1952: Solgt til P/R Sølve ( Peder Røksund, Mosterhamn ) Haugesund
    00/1953: Ny motor: Union   BHK 150   Fart:
    00/1969: Solgt til Otto K. Espeland, Mosterhamn, Haugesund
    00/1971: Ny motor: Normo   BHK 240   Fart:
    00/1974: Solgt til Knut Syvertsen P/R, Fredrikstad, Haugesund
    00/1976: Solgt til P/R Johan & Arne Breisnes, Aurland, Haugesund
    00/1977: Solgt til P/R Johannes & Jan Vik, Stamneshella. Bergen
    01/1984: Solgt til P/R Naustvik & Berøy ( Johan Naustvik, Vormedal ) Bergen
    04/1986: Solgt til Arnt Steindal, Haugesund, Bergen
    09/1987: Solgt til Olaf Frøyland, Førdesgjord, Bergen
    04/1991: Solgt til Nils H. Nilsen A/S, Båtsfjord, Bergen
    00/1995: Kondemnert og senket