M/S Prince Reefer

Andre navn
ex Bravore
Kallesignal
LNZD
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1950
Byggenummer
185
Leveringsmåned
Juni

Tonnasje

Bruttotonnasje:
756
Nettotonnasje:
336
Dødvekt:
828

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 1350 NHK 203
Bygget av:
Crossley Bros. Ltd., Michigan
Fart:
11

Dimensjoner

Lengde:
213.3'
Bredde:
32.0'
Dypgående:
12.7'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    06/1950: Levert som BRAVORE til A/S Vore (Gunstein Stray & Søn) Farsund 
    00/1954: Solgt til Skibs A/S Sunnmøres Rederi (J. Hagenæs) Ålesund, nytt navn  PRINCE REEFER
    00/1954: Overført til Rederi Reefer (Johan Hagenæs) Ålesund 
    00/1958: Ny motor: Nohab    BHK 1356    Fart: 11 knop
    00/1967: Solgt til Decidous Fruit Co. S.A ( Fratelli de Nadai ) Panama, nytt navn  PRINCE
    02/1968: Grunnstøtte den 10/2-1968 i pos. N 28.04', E 34.27'. Refloat og boksert til Massawa.
    00/1972: Rapportert opphugget i Massawa den 8/5-1972.


    Maskineri:
    Dieselmotor, 2takt enkltvirkende, 8cylindere, diameter 368 x 482 mm. Maskineri bygget ved Crossley Brothers Ltd, Manchester, England.