M/S Vikar I

Andre navn
ex Endre Dyrøy
Kallesignal
LAYY
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1956
Byggenummer
9
Leveringsmåned
Oktober

Tonnasje

Bruttotonnasje:
166
Nettotonnasje:
74

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 300
Bygget av:
Wichmann Motorfabrikk, Rubbestadneset
Fart:
10

Dimensjoner

Lengde:
110.2'
Bredde:
22.3'
Dypgående:
8.6'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    10/1056: Levert som ENDRE DYRØY til Georg Lokøy, Brattholmen, Bergen
    00/1964: Ny motor: Wichmann   BHK 500   Fart:
    00/1969: Solgt til Karl Økland P/R, Øklandsvågen, Bergen
    00/1970: Omdøpt  VIKAR I
    07/1976: Solgt til P/R Hans & Arnfinn Evjen, Barmen, Bergen
    09/1980: Overtatt av Statens Fiskarbank, Bergen
    09/1980: Solgt til K/S A/S Spesialskip ( Kåre Misje & Co ) Bergen, nytt navn  PENOMI
    00/1980: Ombygd til Standby skip ved Nordtveit S.B., Brutto: 265 tonn. Net: 128 tonn
    09/1983: Solgt til Tamis Ltd ( Nomos Ltd ) Aberdeen, UK
    00/1990: Solgt til Cam Offshore Ltd ( Cam Shipping Ltd ) Aberdeen, UK, nytt navn  CAM SCOUT
    00/1993: Solgt til Kevin Bernhard Mason, Aberdeen, UK
    00/1994: Solgt til Castlestone Ltd, Aberdeen, UK
    00/1998: Solgt til Gerhard Wilhelm Hulst, Belize
    00/1998: Utgått Lloyds, ombygd til Yacht