M/S Nortween Nova

Andre navn
ex Paraskevi, ex Stefanis, ex Sea Pioneer, ex Takushio Maru
Kallesignal
LAQV2
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1975
Byggenummer
871

Tonnasje

Bruttotonnasje:
9.002
Nettotonnasje:
6.709
Dødvekt:
16.157

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 8000
Bygget av:
Akasaka Diesels Ltd.,Yaizu
Fart:
14,5

Dimensjoner

Lengde:
139,99m
Bredde:
21,42m
Dypgående:
9,50m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    00/1975: Levert som TAKUSHIO MARU til Sumitomo Shintaku Ginko K.K., Kasaoka, Japan
    00/1983: Solgt til Sumitomo Trust & Banking Co Ltd( Sumitomo Shintaka Ginka K.K.) Kasaoka
    00/1984: Solgt til Moon River SA, Panama, nytt navn  SEA PIONEER
    00/1985: Solgt til Moon Rise Shipping Co SA, Panama, nytt navn  STEFANIS
    00/1986: Solgt til Sunlight Cia. Nav. SA, Pireus, Hellas, nytt navn  PARASKEVI
    00/1987: Solgt til New Start Shipping Co., Pireus, Hellas
    05/1989: Solgt til K/S Tweendeck IV( Karlander Sh. Services) Oslo, nytt navn  NORTWEEN NOVA
    05/1989: Innmeldt   NIS   nr 555   LAQV2
    08/1992: Omdøpt  SLEMBE
    01/1993: Solgt til Botic Sh. Ltd( Oceanmaris Managem. Inc) Limassol, Cypros, nytt navn  RENATA P
    06/1998: Solgt til India for opphugging. Ankom Alang den 21/6-1998.


    Maskineri:
    Dieselmotor, 2takt, enkeltvirkende, 8cylindere diam.520x1050mm. Mitsubishi maskineri bygget ved Kobe Hatsudoki K.K. Kobe, Japan.