D/S Kamor

Kallesignal
HFPW
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1902
Byggenummer
35
Leveringsmåned
April

Tonnasje

Bruttotonnasje:
1.529
Nettotonnasje:
949
Dødvekt:
2.300

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
NHK 149 IHK 600
Fart:
8

Dimensjoner

Lengde:
245.0'
Bredde:
36.0'
Dypgående:
19.9'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    04/1902: Levert som KAMOR til A/S Kamor ( Camillo Eitzen & Co ) Kristiania
    00/1910: Overført til A/S Uto ( Camillo Eitzen & Co) Kristiania
    00/1923: Solgt til Tai Yi S.S. Co. Ltd( Ching Kee Steam Nav Co Ltd) Chefoo, nytt navn  HENG TA
    00/1926: Solgt til Ching Kee Steam Nav Co Ltd, Chefoo, China, nytt navn  SHUN LEE
    12/1941: Kapret desember av japanske styrker i Hong Kong og overlevert Nanking Government 
    00/1942: Tilbakelevert Ching Kee Steam Nav. Co. Ltd, Chefoo,nytt navn  JUNRI GO
    00/1945: Omdøpt  SHUN LEE 
    00/1945: Utgått Lloyds. Further information unknown/ Videre skjebne ukjent.

    Maskineri:
    Triple dampmaskin, 3cylindere, diameter 17,5”–27,0”–47,0”. Maskineri bygget ved Richardsons, Westgarth & Co. Ltd. Middlesbrough, England.  Kjeler samme.