Historikk.
S.O.Stray- Christiansand Bugsseringsselskab
2.5.1903 - Levert fra Cook, Welton & Gemmel Ltd, Beverley, England til Hellyer’s Steam Fishing (Hellyer & Co.), Hull, England - PERICLES
1908 - Solgt til Heyerdahl & Dybwad, Kristiania.
1909 - Solgt til A/S Flying Fish (Jørgen Smith, Risør), Arendal - nytt navn - FLYING FISH
1/1911 - Solgt til A/S Bas (N. T. Nielsen) Sandefjord - BAS
1914 Managers endret navn til N. T. Nielsen-Alonso.
12/1915 - Solgt til A/S Dovrefjell (Olsen & Ugelstad), Kristiania - nytt navn - VESLEFJELL
27.3.1916 - Solgt til det nystartede Lægter-A/S Superb (Olsen & Ugelstad), Kristiania
3/1917 - Solgt til A/S Christiansands Bugserselskab (S. O. Stray & Co.), Kristiansand - nytt navn - SCOUT
7/1917 - Nytt navn - STOREGUT
1919 Solgt til A/S Lægtertrafik (Finn C. Knudsen), Porsgrund.
8/1924 Solgt til A/S Skoglands Linje (T. H. Skogland & Søn A/S), Haugesund. Sendt til Brasil, hvor den skulle benyttes av Skogland under brasiliansk flagg.
3/1925 Solgt til Empresa Brazileira de Nav. Progresso (Prates Magelhaes y Cia.), Rio de Janeiro, Brasil.
1932 Solgt til Prado Peixoto y Cia., Rio de Janeiro - nytt navn - SANTA CRUZ
1938 Ikke oppført i Lloyd’s registers. Ukjent skjebne.
Maskineri:
Triple dampmaskin, 3 cylindere diam. 13.0"-21.5"- 35.0". Maskineri bygget ved Amos & Smith, Hull, England. Kjeler samme.