1901 - Levert fra Thorskogs Mekaniska Verkstad, Thorskog, Sverige til Ångfartygs-A/B Wisna (P. Larsson), Lidköping, Sverige - WISNA 1905 - C. G. Thulin, Thorskog ble manager. 1906 - Registrert i Stockholm, Sverige. 1915 - Solgt til Hartmark Rederier, Haugesund. 1916 - Solgt til D/S A/S Thors (Nils Røgenæs), Haugesund - THORS 1917 - Solgt for ca. NOK 420.000 til Skibs-A/S Loddings Rederi II (Trygve Lodding), Kristiania. 1919 - Solgt til D/S A/S Thors (Henning Hytten), Haugesund. 1921 - Solgt til D/S A/S Solvang (Jens Gjerdsjø & Christian Haaland), Haugesund. 1922 - Solgt i oktober til Schröder, Holken & Fischer, Hamburg, Tyskland - nytt navn - MARIE SCHRÖDER 1923 - Solgt til Reederei Lues & Wilhelms G.m.b.H., Hamburg - nytt navn - MARTHA WILHELMS 1924 - Solgt i november til Kaija Latvian Shipping Co., Riga, Latvia - nytt navn - LAIMA 1925 - Rederiet omdøpt til Kaija Shipping Co., Riga. 15.1.1929 - Forlot Königsberg (Kaliningrad) med korn for Riga. Forliste og drev i land mellom Memel, Latvia og Libau, Latvia. Hele besetningen omkom.
Maskineri: Compound dampmaskin 2 cylindere 16"-24". Maskineri bygget ved Thorskogs Mekaniska Verkstad, Thorskog, Sverige. Kjeler samme.