D/S Triton 18

Tonnasje

Bruttotonnasje:
113
Nettotonnasje:
88
Dødvekt:
250

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
IHK 350

Dimensjoner

Lengde:
31,66m
Bredde:
6,24m
Dypgående:
2,31m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    00/1908: Levert som TRITON 18 til Comp. General des Bateux Parisiens, Rouen, Frankrike
    00/1940: Solgt til V. Rostel, Paris, Frankrike
    00/1943: Solgt til A/S Nordag, Oslo
    00/1945: Overtatt av Direktoratet for fiendtlig eiendom, Oslo
    00/1947: Solgt til Ole Jacob Meidell-Olsen, Oslo
    00/1947: Solgt til Fredrikstad Bukser og Lekterkompani A/S ( S. Stensvik) Fredrikstad
    00/1951: Solgt til Lars Hauge, Haugesund for avrigging
    00/1951: Solgt til Jacob J. Jacobsen m.fl., Haugesund, nytt navn  FRIHAV
    00/1952: Ny motor: Wichmann   BHK 90   Fart:         - ommålt: Brutto: 146 tonn
    00/1956: Overført til Jacob J. Jacobsen P/R, Haugesund
    00/1957: Ommålt: Brutto: 175 tonn. NET: 88 tonn
    00/1960: Ny motor: Wichmann   BHK 180   Fart: 8  knop
    00/1969: Solgt til Lars Jekteberg  P/R, Stavanger
    00/1974: Ny motor: General Motors   BHK 365   Fart:
    00/1976: Solgt til Odd Førre P/R, Haugesund
    00/1977: Overført til P/R Frihav ( Odd Førre) Haugesund
    11/1988: Solgt til Skrue A/S, Haugesund
    01/1990: Solgt til Sjuve Ship Gjenvinningsindustri, Kristiansand
    04/1991: Strøket av skipsmatrikkelen den 29/4-1991 som opphugget av Brødrene Anda, Stavanger


    Maskineri:
    Triple dampmaskin,  3 cylindere diam. 10.0"-15.1"-27.0".  Maskineri bygget ved Sohnes & Co. Rotterdam, Nederland.