D/S Progress

Klasse
DNV1A1
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1890
Byggenummer
160
Leveringsmåned
November

Tonnasje

Bruttotonnasje:
878
Nettotonnasje:
619

Maskin/motor

Dimensjoner

Lengde:
196.3'
Bredde:
30.7'
Dypgående:
14.8'
  • Historikk:

    11/1890 - Levert fra Schlesigner, Davis & Co., Wallsend, Newcastle, England til A/S Progress (Larsen & Kiær), Drammen - PROGRESS
    1895 - Overført til A/S Progress (Hans Kiær & Co.), Drammen.
    1899 - Solgt til Madame Bryner (Bryner, Kousnitzoff & Co.), Vladivostok, Russland.
    1906 - Solgt til Nippon Yusen K.K., Tokyo, Japan - nytt navn - URAJIWO MARU
    1909 - Solgt til Shinoda Shikazo, Hakodate, Japan.
    1910 - Solgt til Hamane Kishitaro, Hakodate.
    1914 - Solgt til Daigo Shokai Goshi Kaisha, Hakodate.
    1920 - Solgt til Mayda Riichi, Hakodate.
    1921 - Solgt til Tatsumi Seiroku, Hakodate.
    1923 - Solgt til Nichiro Gyogyo K.K., Hakodate.
    1927 - Solgt til Kaiun Kisen Goshi Kaisha, Hakodate.
    1931 - Solgt til Hakodate Kaiun K.K., Hakodate.
    1936 - Solgt til Taishin Shoten Gomei Kaisha, Hakodate.
    1938 - Nytt navn - URAZIO MARU
    13.2.1944 Havarerte i posisjon 41.26N-104.06Ø i Tsugarustredet nær Fukushima, Japan.


    Maskineri:
    Triple dampmaskin, 3 cylindere diam. 16.0"-26.0"-43.0". Maskineri bygget ved North East Marine Engineering Co. Ltd. Wallsend on Tyne. England. Kjeler samme.