M/S Far Suez

Andre navn
ex Leonor
Kallesignal
LAWW2
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1988
Byggenummer
143
Leveringsmåned
Juni

Tonnasje

Bruttotonnasje:
8.203
Nettotonnasje:
6.190
Dødvekt:
14.300

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 8400
Bygget av:
Masch.Augsburg-Nurnburg,Augsburg
Fart:
14

Dimensjoner

Lengde:
140,98m
Bredde:
20,44m
Dypgående:
8,87m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    06/1988: Levert som LEONOR til Westbrook Maritime & Trading Co., Panama
    09/1989: Solgt til K/S Far Tweendeckers( Sverre Farstad & Co. A/S) Ålesund, nytt navn  FAR SUEZ
    09/1989: Innmeldt  NIS   nr 713   LAWW2
    04/1992: Solgt til Haven Maritime Inc( Unicorn Lines) Monrovia, Liberia, nytt navn  FRONTIER
    10/1994: Solgt til Areca Maritime Co( Pacific & Atlantic Corp) Limassol, nytt navn  BLUE FRONTIER
    00/1995: Solgt til Savelin Sh. Co Ltd( Pacific & Atlantic Corp) Limassol, nytt navn SAINT SPIRIDONS
    00/1996: Omdøpt  STAVROFOROS
    00/1999: Omdøpt  EXPRESS SHANGHAI
    03/2001: Solgt til Marine Glory Sh.Co Ltd(Pacific & Atlantic Corp)Limassol,nytt navn ORIENTAL SPIRIT
    04/2002: Solgt til Arroz Shipping & Trading Ltd, Limassol, Cypros
    09/2002: Overført til Arroz Shipping & Trading, Moroni, Comorene, nytt navn  GOLDEN PRIDE
    12/2002: Solgt til Stone Maritime Inc( Laurus SA) Maroni, Comorene, nytt navn  NAMA
    01/2003: Overført til Stone Maritime Inc( Laurus SA) Panama
    09/2008: Overført til Stone Maritime Inc ( Kon-Quest SA) Panama
    04/2009: Overført til Stone Maritime Inc ( Kon-Quest SA) Monrovia, Liberia
    01/2012: Solgt til India for opphugging ved Dhan Steel, Alang. Ankom den 28/1-2012. Påbegynt 5/2-12