v/H. Larsson-Fedde
04.1924: Levert som SAIMA til South Georgia Co Ltd (Chr. Salvesen & Co) Leith, UK
00/1925: Overført til South Georgia Co Ltd( Chr. Salvesen & Co) Stanley, Falkland Islands
05/1930: Solgt til Polar Whaling Co. Ltd., Stanley, Falkland Islands
00/1939: Overført til Polar Whaling Co. Ltd ( Chr. Salvesen & Co ) Stanley, Falkland Islands
04/1940: Ble tatt av tyskerne på opplagsplassen ved Tønsberg hvor den lå sammen med POLAR 1, POLAR 3 og Salvesen båt SOUSA (alle under britisk flagg).
Tatt i bruk av tyske stridskrefter 15/07 om omdøpt HUNDIUS.
Overflyttet til NT 12 Hafenschutzflottille, Trondheim og benevnt som NT 12 fra 25/07.
Hadde et uhell og grunnstøtte i Trondheimsfjorden 03/11 og fikk store skader.
00/1941: Kjennemerket NT 12 skiftet til ND 12 i juli.
05/1945: Tilbakeført til Polar Whaling Co. Ltd( Chr. Salvesen & Co) Stanley, Falkland Islands
04/1946: Solgt til Arnold Myrdal & Per Sanne, Sandnes, nytt navn GANDAL
00/1946: Ny motor: Diesel BHK 300 NHK 30 Fart:
00/1946: Ommålt: Brutto: 228 tonn.Net: 103 tonn. Dim: 111.8'- 23.0'- 13.0'
00/1948: Solgt til Hadarøy A/S ( Elias L. Garshol ) Ålesund
00/1951: Ny motor: Crossley BHK 680 NHK 103 Fart: 10 knop
00/1957: Solgt til Karsten J. Nilsen, Ålesund, nytt navn MELAND
00/1962: Solgt til J.R. Hareide, Hareide, Ålesund, nytt navn VEST-TAMPEN
00/1962: Forlenget 24.8'. Brutto: 262 tonn. NET: 104 tonn. Dim: 41,63m-7,04m-3,26m
00/1963: Ny motor: Alpha BHK 640 Fart 10,5 knop
00/1983: Solgt til Vidar Pettersen, Tromsø, Ålesund
00/1983: Solgt til Vest-Tyskland. videre skjebne ukjent/ Further information unknown