v/H. Larsson-Fedde
05/1967: Levert som FERNSPRING til D/S I/S Garonne, A/S Glittre, A/S Marina, Skips-A/S Varild, A/S Standard & A/S Navigare ( Fearnley & Eger ) Oslo
00/1976: Overført til P/R Fernspring ( Fearnley & Eger ) Oslo
12/1977: Solgt til Cia. Argentina de Transportes Maritimos SA, Buenos Aires,nytt navn MARDULCE II
09/1979: Solgt til Alianza Naviera Argentina SA, Buenos Aires,Argentina, nytt navn GAUCHO GUEMES
04/1981: Solgt til Swan islands Shipping Corp ( Golden Ocean Management Ltd ) Monrovia , Liberia, nytt navn ORIENT HARMONY
00/1983: Overført til Swan Islands Shipping Corp., Monrovia, Liberia
05/1985: Omdøpt TAHAR
02/1987: Solgt til China for opphugging. Avgikk Singapore Roads den 19/2-1987 for Beihai, China
Maskineri:
Dieselmotor 2 S.C. S.A. 6- cylindere diameter 760x2186mm. Maskineri bygget ved Doxford & Sunderland Ship Building & Eng. North Sands, Sunderland, England.