v/H.Larsson-Fedde.
6/1913: Skien Telemarkens Dampskibsselskab A/S (P. Holm) Skien - STERKENILS
1923: D/S A/S Farmanden (T. Gulbrandsen) Drammen - FARMANDEN I
6/1927: D/S A/S Juno (Niels Rafen) Holmestrand - FARMANDEN I
1940: Ny motor: Union BHK 124 Fart:7,5 knop
5.1948: Bertin Leikvoll m.fl., Mastrevik, Bergen - FOSNAR
1953: Ny motor: Hjelset Motorfabrikk BHK 240 Fart: 9 knop
1955: Forl. 21.1'-DWT: 238 tonn. BRT: 196 tonn. NET: 106 tonn.
1956: Bertin Leikvoll P/R, Mastrevik, Bergen - FOSNAR
1967: Mikal B. Leikvoll P/R, Bergen - FOSNAR
1968: Knut Orvik P/R, Raknes, Bergen - KAKI
1972: Jan Thoresen P/R, Foldfjorden, Bergen - KAKI
8.1976: Hans L. Dragsnes, Kristiansund N. - FELLESFRAKT
1978: Øystein K. Juvik, Hestvik, Kristiansund N - FELLESFRAKT
1978: Ny motor: Scania Vabis BHK 150
1985: Kondemnert
Maskineri:
1913 - Compound dampmaskin - 2 sylindere diam.10.5"-23".
Maskineri bygget ved Akers Mek. Verksted, Oslo.
Kjeler samme.
1940 - Raaoljemotor 2 sylindere diam. 330 mm.
1953 - Ny motor: Hjelset Motorfabr. BHK 240
1978 - Scandia Vabis, Bhk 150