T/T Happy Enterprise

Other names
Wind Enterprise
Call sign
JXJN - JXJN3
Shipping company
Nationality
Norway flaggNorway
Home port

Shipyard

Name
Build year
1976
Yard number
553
Month of delivery
September

Tonnage

Gross tonnage:
163.319
Net tonnage:
147.109
Deadweight:
357.128

Engine

Propulsion:
Engine size:
SHK 40000
Speed:
15,5

Dimensions

Length:
362.59m
Beam:
60.04m
Draft:
28.89m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    09/1976: Levert som WIND ENTERPRISE til I/S Wind Enterprise (Lars Krogh & Co) Oslo 
    00/1977: Overført til P/R Wind Enterprise (Lars Krogh & Co.A/S) Oslo 
    07/1985: Solgt til Telfair Shipping Co.Ltd(Marine Management) Limassol, nytt navn W. ENTERPRISE
    01/1986: Solgt til K/S A/S Norman Tankers V(Norman Int.A/S)Oslo, nytt navn HAPPY ENTERPRISE
    06/1987: Overført til K/S A/S Norman Tankers VII (Barber Int.A/S) Oslo
    00/1988: Ny motor: B & W     BHK 28730   Fart: 13  knop
    08/1988: innmeldt   NIS   nr 298   JXJN3
    09/1988: omdøpt  SAMNANGER
    03/1900: Overført til K/S A/S Norman Tankers VII (Westfal-Larsen & Co.A/S) Bergen
    04/1990: Solgt til K/S Samnanger (Westfal-Larsen & Co.A/S) Bergen 
    11/1992: Solgt til K/S Pollux (Westfal-Larsen & Co.A/S) Bergen, nytt navn  POLLUX
    12/1992: Overført til K/S Pollux (Pollux Shipping A/S) Bergen 
    09/1994: Overført til K/S Pollux (Jørgen Jahre Shipping A/S) Bergen 
    00/1994: Ommålt: BRUTTO:168.380 tonn.NET:140.100 tonn
    01/1995: Omdøpt  JAHRE POLLUX
    03/1995: Overført til K/S Pollux (Jørgen Jahre Shipping A/S) Sandefjord 
    06/2002: Solgt til Xin Hui Shipping Pte.Ltd (Ocean Tankers Ltd) Singapore, nytt navn  TITAN SAN
    07/2003: Solgt til Bangladesh for opphugging.Ankom Chittagong den 30/7-2003.

    Maskineri:
    Dampturbin HT+LT+AST koblet til felles propellaksel via gir,
    bygd ved Stal-Laval/Kockums mek. Verkstads AB, Finspong/Malmø, Sverige.

    Ny B&W-motor 2-takt/enkeltv., 7-sylindret syl. Dim.: 800 x 3.056 mm, 32.889 BHP (23.470kW) v/77
    o.min,bygd av Hyundai Engine & Machinery Co Ltd., (B&W). Kjelene ble beholdt men renovert