M/S King Reefer

Other names
ex Annavore
Call sign
LCCN
Shipping company
Nationality
Norway flaggNorway
Home port
Enlistment district

Shipyard

Name
Build year
1951
Yard number
186
Month of delivery
Februar

Tonnage

Gross tonnage:
766
Net tonnage:
330
Deadweight:
861

Engine

Propulsion:
Engine size:
BHK 1350 NHK 203
Built by:
Crossley Bros. Ltd., Michigan
Speed:
12

Dimensions

Length:
202.0'
Beam:
32.0'
Draft:
12.7'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    02/1951: Levert som ANNAVORE til A/S Vore v/Gunstein Stray & Sønn, Farsund 
    00/1954: Solgt til Skibs A/S Sunnmøres Rederi v/ J. Hagenæs, Ålesund, nytt navn  KING REEFER
    00/1954: Overført til Rederiet Reefer v/ Johan Hagenæs, Ålesund 
    00/1957: Solgt til Et ve Balik Kurumu Umum Mudurlugu, Istanbul, Tyrkia, nytt navn  KAR
    00/1969: Solgt til Denizcilik Bankasi TAO & D.N.Deniz Nakliyati TAS, Istanbul, Tyrkia
    00/1973: Solgt til Kiran Gemi ve Makine Sanayii, Istanbul , Tyrkia
    00/1974: Omdøpt  TAHIR KIRAN
    00/1975: Forenget .42.2'-Brutto:1.335 t. Net:734 t. Dim:74,43m-9,75m-3,87m
    00/1990: Solgt til Salim Guclu, Istanbul, Tyrkia , nytt navn  GUCLU 4
    00/2005: Overført til Salim Guclu, Wonsan, Nordkorea 
    01/2006: Forliste i storm utenfor breakwater i Tartous havn den 20/1 på reise fra Marmarasjøen med en last av marmorsten. Kapteinen og ett av mannskapet omkom.


    Maskineri:
    Dieselmotor, 2takt enkltvirkende, 8cylindere, diameter 368 x 482 mm. Maskineri bygget ved Crossley Brothers Ltd, Manchester, England.