v/H. Larsson-Fedde
08/1908: Levert som FRIGG til Hvalfanger A/S Sydhavet(The Southern Whaling Co P.Bogen) S.fjord
00/1912: Solgt til A/S Dominion Whaling Ltd ( T. Dannevig & Co) Sandefjord
02/1919: Overført til A/S Dominion Whaling Ltd ( Chr. Christensen jr A/S) Sandefjord
03/1920: Solgt til Statens Havnevæsen, Kristiania, nytt navn MYKEN
00/1921: Overført til Statens Havnevæsen, Ålesund ( Ombygd tankskip)
03/1928: Overført til Statens Havnevesen ( Maskiningeniøren ) Ålesund
04/1931: Overført til Statens Havnevesen ( Maskiningeniøren) Oslo
00/1936: Ny motor: Union BHK 150 NHK 88 Fart: 9 knop
00/1940: Rekvirert av Die Deutsche Kriegsmarine
00/1943: Tilbakelevert til Statens Havnevesen ( Maskiningeniøren) Oslo
00/1955: Ny motor: Wichmann BHK 320 Fart: 10,5 knop
00/1956: Overført til Statens Havnevesen( Havnedirektoratet) Oslo
00/1962: Overført til Statens Havnesesen ( Havnedirektøren) Oslo
00/1967: Solgt til Elias Møgster, Hauhesund ( Ombygd lastebåt) Dwt: 162 t. Brt: 137 t. Net: 49 t.
00/1970: Solgt til Karl Grindskard, Knarlaksund, Trondheim
00/1974: Solgt til Alf Nergård, Knarlaksund, Trondheim
00/1975: Solgt til Asbjørn Jølmlie, Trondheim
00/1976: Overført til Forretningsbanken, Trondheim
00/1978: Solgt til Johan Sæter, Kverva, Trondheim
00/1994: Har ligget i lengre tid ved Flatsetsund Slipp, inntil hun i 1994 ble slipp satt. Da ble
propellen skåret vekk. Så ble hun slept til Halsafjorden der hun ble senket.
Maskineri:
Dampmaskin, 3 sylindere diam. 11",18", 29".
Maskineri bygget ved G. T. Grey, South Shields, UK.
Kjeler bygget ved Clarke Chapman & Co. Ltd. Gateshead, UK.