M/S Skotningen

Tonnage

Gross tonnage:
99
Net tonnage:
58
Deadweight:
155

Engine

Propulsion:
Engine size:
NHK 10
Built by:
Kloeckner Humboldt Deutz,Køln

Dimensions

Length:
28,45m
Beam:
6,44m
Draft:
3,34m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    00/1916: Levert som KRANICH til Bremen - Vegesacker Fischerei Ges, Vegesack, Tyskland
    00/1954: Solgt til Peder Nesse, Espevær, Haugesund, nytt navn  SKOTNINGEN
    00/1975: Solgt til Jens Innværs Rederi A/S, Vrangsing, Haugesund
    00/1977: Solgt til Henry Bjørn Hestvik, Bruhagen, Kristiansund N
    00/1977: Ny motor: Grenaa   BHK 550   Fart: 11 knop
    00/1983: Solgt til Servitrans A/S, Bruhagen, Kristiansund N
    09/1984: Solgt til Måløy Sildoljefabrikk A/S, Deknepollen, Måløy
    09/1990: Solgt til P/R Laksfrakt Tor Hage DA, Kristiansund N, nytt navn  LAKSFRAKT
    00/1990: Ombygd til Brønnbåt
    07/1994: Overført til Tor Hage Transport( Vigdis Hage, Frei) Kristiansund N
    09/1994: Solgt P/R O. & T. Kristiansen DA( Odd A. Kristiansen) Namsos, nytt navn LAKSTRANS
    09/1994: Ommålt: Dwt: 155 tonn. Brutto: 136 tonn. NET: 40 tonn. 
    02/2006: Solgt til Odd Ingvar Viken, Roan, Namsos, nytt navn  KAURA
    01/2007: Overført til Viken Rederi A/S ( Odd Inge Viken, Roan) Namsos
    07/2008: Solgt til Fonnes Invest A/S, Fonnes, Namsos, nytt navn  SKOTTNINGEN
    00/2018: Fremdeles i fart/ Still in service