v/H. Larsson-Fedde
11/1971: Levert som BERGLJOT til I/S Gillship ( L. Gill-Johannessen & Co) Oslo
00/1977: Overført til P/R Gillship ( A/S Bill ) Oslo
12/1985: Solgt til Ano Shipping SA ( L. Gill-Johannessen & Co) Panama
09/1988: Overført til P/R Gillship ( L. Gill-Johannessen A/S) Oslo
09/1988: Innmeldt NIS nr 311 LAII2
10/1988: Overført til P/R Bergljot ( L. Gill-Johannessen A/S) Oslo
08/1989: Solgt til Dyvi Bulk Shipping A/S ( Jan Erik Dyvi ) Oslo
12/1989: Omdøpt DYVI ADRIATIC
07/1994: Ommålt: Brutto: 17.564 tonn. NET: 9.630 tonn
00/1994: Overført til Dyvi Bulk Shipping A/S( Singa Ship Management ) Oslo
12/1994: Solgt til Alta Shipping Corp( Singa Ship Management A/S) Oslo, nytt navn ADRIATIC
07/2001: Solgt til India for opphugging av Mariya Ship Breaking. Ankom Alang den 30/7-2001
Maskineri:
Dieselmotor, Sulzer, type 6RND76, 2-takt/enkeltv., 6-sylindret, syl. dim.: 760 x 1.550mm.
Lisensbygget Sulzer v/ H. Cegielski Z.P.M., Poznan, Polen.