v/H. Larsson-Fedde
Bygd som tankskip. Dwt: 130 tonn. Brt: 131 tonn.
03/1936: Levert som B.T. II til A/B Bensintransport, Stockholm, Sverige
00/1942: Solgt til Ernst Glässel, Bremen, Tyskland, nytt navn BRINCUM
00/1942: Rekvirert av Die Deutsche Kriegsmarine
08/1944: Minesprengt ved Åndalsnes
00/1947: Hevet og reparert som lekter, nytt navn PÅSAN
00/1955: Solgt til Tørres Hansen m.fl., Haugesund, nytt navn BOSTON
00/1955: Ombygd til stykkgodsskip ved Porsgrund Mek. Verk.
00/1955: ny motor: Union BHK 210 Fart: 7,5 knop
00/1956: Overført til Tørres Hansen P/R, Haugesund
00/1957: Forlenget 21.9'- Dwt:228 t. Brt:169 t. Net: 95 t. DiM. 33,22m- 6,06m- 2,56m
00/1969: Overført til Tørres Hansen Vea P/R, Haugesund
00/1975: Ny motor: Volvo Penta BHK 300 Fart:
08/1977: Solgt til P/R Halatt ( Bjarne & Aslak Ulevik, Stamneshella) Bergen, nytt navn HALATT
03/1982: Overført til Aslak Ulevik, Stamneshella, Bergen
02/1986: Solgt til P/R Johannes N. Høydal, Austefjord, Ålesund
06/1991: Solgt til Biotrans A/S, Nesna, Ålesund, nytt navn BIOTRANS
12/1993: Solgt til Olav J. Kvalvik, Rødøy, Ålesund, nytt navn RIOTRANS
08/1996: Ommålt: BRUTTO: 153 tonn. NET: 77 tonn
01/1998: Solgt til Tor Odin A/S, Narvik, Ålesund
09/1998: Solgt til Frank H. Strand, Kabelvåg, Ålesund
06/1999: Solgt til Ole Iglebæk Rasmussen, Ålesund
06/2000: Solgt til Ukjent eier, Jomfru øyene
00/2019: Fremdeles i fart/ Still in service