v/H. Larsson-Fedde.
08/1939: Levert som THORGAUT til Bryde & Dahls Hvalf.slsk A/S ( A/S Thor Dahl) Sandefjord
12/1942: I bruk 28/12-1942 til 3/7-43 som patruljesøk av U.S. Coast Guard som WYP 377 med base Treasure Island, San Francisco, CA, USA. Deretter hvalfangst.
00/1950: Overført til Thor Dahls Hvalf.slsk A/S ( A/S Thor Dahl) Sandefjord
00/1955: Solgt til Brødrene Sæbjørnsen A/S, Steinshamn, Molde og bygget om til fiskebåt Nytt navn BERG KARL
00/1965: Solgt til Egil Østebøvik, Molde
00/1966: Solgt til K. Habstensen A/S, Bekkjarvik, Bergen, nytt navn MANON
00/1967: Ny motor: Atlas-MAK BHK 1100 Fart: 12 knop
00/1969: Forlenget 19.2'- BRUTTO: 428 tonn. NET: 176 tonn
00/1971: Forlenget 9.2'- BRUTTO: 464 tonn. NET: 213 tonn
00/1980: Ombygd til Standby skip. Ommålt: BRUTTO: 484 tonn. NET: 145 tonn
04/1987: Solgt til Simon Møkster, Stavanger, nytt navn STRILTREFF
12/1989: Solgt til Cam Shipping Ltd., Grimsby, UK, nytt navn CAM VALIANT
01/1995: Solgt til Seascout Shiptrading Ltd., Grimsby, UK, nytt navn M. VALIANT
02/1997: Solgt til Tananger Offshore A/S, Haugesund, nytt navn GUARD VALIANT
05/1997: Ommålt: BRUTTO: 556 tonn. NET: 166 tonn
08/2000: Solgt til Valiant A/S ( Tananger Offshore A/S, Hafrsfjord) Haugesund
12/2007: Overført til Tananger Offshore A/S, Hafrsfjord, Haugesund
10/2010: Solgt til Fornæs Aps., Grenaa, Danmark for opphugging.
Ankom Grenaa den 20/10-2010
Maskineri:
Dampmaskin - 3 sylindere diam. 16" - 26" - 44".
Maskineri bygd ved Framnæs mek. Verksted, Sandefjord.
Kjeler bygget ved Fredrikstad mek. Verksted, Fredrikstad