M/S Nina Profiler

Other names
ex Profiler,ex Munchen
Call sign
LJIP
Shipping company
Nationality
Norway flaggNorway
Home port

Shipyard

Name
Build year
1968
Yard number
344
Month of delivery
Desember

Tonnage

Gross tonnage:
2.680
Net tonnage:
1.456
Deadweight:
1.268

Engine

Propulsion:
Engine size:
BHK 3682
Built by:
Mak Masch.,Kiel, Tyskland
Speed:
13

Dimensions

Length:
86,81m
Beam:
14,22m
Draft:
6,40m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    12/1968: Levert som MUNCHEN til Nordsee Deutsche Hochseefischerei Gmbh, Bremerhaven
    00/1976: Solgt Deutsche Heringfischerei Gmbh, Cuxhaven, Tyskland
    00/1977: Overført Nordsee Deutsche Hochseefischerei Gmbh., Cuxhaven, Tyskland
    09/1980: Solgt I/S Andenesship ( Kjell Andemes, Oslo) Harstad, nytt navn  PROFILER
    01/1981: Ombygd til seismisk forskningsfartøy, BRUTTO: 2.407 tonn. NET: 1.042 tonn
    01/1981: Omdøpt  NINA PROFILER
    01/1985: Solgt til Seismic I A/S, Lysaker, Oslo, nytt navn  GECO MY
    11/1986: Solgt til Andris Maritime Inc ( Geco A/S) Panama
    04/1991: Overført til Andris Maritime Inc ( Gecoship A/S ) Oslo
    04/1991: Innmeldt   NIS   nr 1080   LALN4
    06/1993: Overført til Gecoship A/S, Oslo
    07/1997: Ommålt: BRUTTO: 3.066 tonn. NET: 920 tonn
    07/1997: Overført til Gecoship A/S ( Geco-Prakla) Panama
    00/1999: Overført til Gecoship A/S, Panama
    00/2000: Solgt til ukjente eier, Belize, nytt navn  COMY
    10/2000: Solgt til India for opphugging. Ankom Alang den 10/10-2000