v/H. Larsson-Fedde.
06/1971: Levert som ALANDSEE til Intersee Schiff Ges.mbj., Haren/Ems, Tyskland
00/1972: Overført M/S Alandsee Intersee Schiffahrts Ges.mbh. & Co.K/G, Haren/Ems
00/1982: Solgt til C. Vermeulen, Tiel, Holland, nytt navn ALANDZEE
00/1983: Solgt til Skop Finans A/B( Eriksson Transport Ky)Kotka, Finland, nytt navn ALANDSEA
00/1985: Solgt til Banque Nordeurope SA, Panama, nytt navn PIKE
00/1986: Solgt til Baltrans A/B, Panama
03/1987: Solgt til K/S A/S Rytind( John T. Ytreland, Kopervik
05/1987: Omdøpt RYTIND
05/1988: Overført K/S A/S Rytind( Harald Halvorsen) Haugesund
00/1987: Ommålt: Brutto: 1.383 tonn. NET: 707 tonn
06/1988: Innmeldt NIS nr 247 JXNT3
00/1989: Ny motor: Alpha BHK 1795 Fart:
00/1991: Ommålt: Dwt: 2.088 tonn. Brutto: 1.404 tonn. Net: 811 tonn
00/1994: Forlenget 14,40'- Dødvekt: 2.665 t. Brutto: 1.732 t. Net: 949 tonn
12/1996: Utmeldt NIS LIMN
12/1999: K/S A/S Rytind( Harald Halvorsen) Kingstown, St.Vincent & Grenadines
07/2005: Overført K/S A/S Rytind( Karmøy Skipsconsult Nav.) Kingstown
05/2007: Solgt til Askvoll Sandfrakt ANS( Harald Halvorsen) Florø nytt navn KONGSVAAG
06/2015: Solgt til Vestfrakt Shipping A/S( Lighthouse Ship Management A/S, Torangsvåg) Bergen,
nytt navn IMPERATOR
07/2015: Overført til Vestfrakt Shipping A/S( Maritime Management A/S, Leikanger ) Bergen
04/2016: Solgt til Nordmani A/S( Maritime Management A/S, Leikanger) Bodø nytt navn CASINO
00/2022: Fremdeles i fart/ Still in service