v/H. Larsson-Fedde
00/1907: Levert som BARRY til Peder Pedersen Kalslet, Tromsøsundet, Tromsø
00/1919: Ny motor: Bolinder BHK 96 Fart
02/1937: Solgt til Conrad Rye-Holmboe, Tromsø, nytt navn BLÅSEL
08/1937: Forlenget 8.0'- Brutto: 54 tonn. NET: 19 tonn
03/1943: Pårent av slepebåt Danzig 2. mars 1943 ved kaien i Tromsø. Se sjøforklaring.
00/1961: Kondemnert.
Besetning : 7 personer
Passasjersertifikat for 10 personer
Kaptein: Lorentz Albertsen, Tromsø
Leid motorkutter i erstatningsruten:
Tromsø til Finnmark fra 17.10.41 til 31.10.44.
I perioden gjennomførte 56 turer til Hammerfest, 32 til Honningsvåg, 1 til Kjøllefjord, 4 til Mehamn,
1 til Berlevåg, 7 til Båtsfjord og 13 til Vardø.
Ref: Hurtigruteselskapenes Erstatningsrutefart
Tromsø-Finnmark Oktober 1941 til Oktober 1944
ved Einar B. Larsen