v/H. Larsson-Fedde
04/1957: Levert som ASKHEIM til D/S A/S Audun ( Jens Marcussen) Askerøy
00/1962: Solgt til Brødrene Sætre P/R ( Gerhard Sætre) Bergen, nytt navn BUDAL
00/1964: Overført til Brødrene Sætre P/R ( Alf Sætre) Bergen
00/1972: Overført til Alf Sætre, Bergen
00/1973: Solgt til Lars Dahl P/R, Mosterhamn, Bergen, nytt navn TELEVIK
00/1976: Brannherjet i Trondheim
00/1976: Overtatt av A/S Haugesunds Slip, Haugesund
05/1977: Solgt til John Kristoffersen, Eidet, Sortland, nytt navn ÅSANFJORD
12/1980: Solgt til P/R Arne Angell & Sønner ( Arne J. Angell, Kabelvåg) Svolvær, nytt navn TROLLDAL
03/1985: Omdøpt JANEIRO
08/1985: Solgt til Fraktservice A/S ( Kåre Solberg, Sortland) Svolvær, nytt navn JØRN BOYE
11/1986: Solgt til Lefac Finans A/S ( Jørgen J. Eilertsen,Sortland) Svolvær
04/1988: Solgt til Lefac A/S ( Skips A/S Futura) Sortland, nytt navn NIINGEN
10/1988: Overført til Skips A/S Futura, Sortland
02/1990: Solgt til P/R Stavenes ANS ( Norald Lekva, Førde) Sortland, nytt navn BORVIK
02/1991: Solgt til P/R Shipping Team ANS ( Ove N. Vilnes, Førde) Sortland
03/1991: Solgt til P/R Waagene og Kjørvik ANS ( Finn Waagene, Kumle) Sortland
04/1993: Solgt til A/S Minibulk, Stamnes, Sortland
00/1996: Ommålt: BRUTTO: 423 tonn. NET: 213 tonn
01/1997: Solgt til Fjordfrakt A/S, Dalekvam, Sortland
05/1998: Solgt til Romy Shipping A/S, Fornes, Sortland
08/1998: Solgt til Premier Nav. Gmbh., Belize, nytt navn KAPR YONI
03/2002: Solgt til ukjent eier, Belize
00/2004: Solgt til ukjent eier i Cambodia, nytt navn JAMBAAR
11/2006: Videre skjebne ukjent
Maskineri:
Dieselmotor, 2takt, enkeltvirkede, 4 cylindere diam. 280x420mm.
Maskineri bygget ved Wichmann Motorfabrikk, Rubbestadneset.