M/S Baro

Call sign
LAOV
Shipping company
Nationality
Norway flaggNorway
Home port
Enlistment district

Shipyard

Name
Build year
1971
Yard number
523/2
Month of delivery
Mai

Tonnage

Gross tonnage:
18.028
Net tonnage:
10.764
Deadweight:
27.259

Engine

Propulsion:
Engine size:
BHK 10200
Speed:
15

Dimensions

Length:
163,22m
Beam:
25,93m
Draft:
14,20m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    05/1971: Levert fra Stocznia Komuny Paryskiej, Gdynia, Polen til I/S Baro ( Torvald Klaveness ) Oslo - BARO
    00/1978: Overført til P/R Baro ( Torvald Klaveness & Co. A/S ) Oslo
    03/1981: Solgt til Transport Colombiana de Graneles SA, Isle of Andres, Colombia, nytt navn - LA GUAJIRA
    12/1992: Solgt til Lepidus Shipping S.A., Panama, nytt navn - PU DONG
    01/1996: Overført til Lepidus Shipping S.A., Hong Kong, China
    03/2011: Utgått Lloyds Register, videre skjebne ukjent

    Maskineri:
    Dieselmotor, 1SC SA, 7 cylindere diam.760 x 1550mm. Sulzer Maskineri lisensbygget ved H. Cegielski Z.P.M., Poznan, Polen.