v/ H. Larsson-Fedde
04/1914: Levert som BLAASKJÆL til Norsk Engelsk Mineralolje A/S, Ålesund
12/1935: Ny motor: Union BHK 130 NHK 25 Fart: 8 knop
06/1940: Solgt til A/S Norske Shell, Oslo
00/1940: Overført til A/S Norske Shell, Ålesund
00/1959: Overført til A/S Shellbåtane, Ålesund
00/1959: Ny motor: General Motors BHK 220 Fart: 8,5 knop
00/1971: Nedrigget i Norge
Maskineri:
1914: J & C.G. Bolinders mek Verkstad, Stockholm, 2 cyl råoljemotor 2T, ev.direkte, reverserbar,
1935: Forenede Motorfabrikker, Bergen, 2 cyl råoljemotor, 2T, ev, 330 x 360, 130 BHK,
1959: 2takt, enkeltvirkende, 6 cylindere diam. 5"x5.6",
bygd ved General Motors Corp. Detroit, MIC. USA. 220BHK