v/H. Larsson-Fedde.
07/1967: Levert som RAMLO til Killingdal Grubeselskab A/S ( Bachke & Co) Trondheim
09/1975: Solgt til Gunnar Bakke, Rørvik, Namsos, nytt navn BAKKETUN
02/1980: Solgt til Ivar Lothe, Skjøra, Namsos
02/1986: Ny motor: Callesen BHK 900 Fart: 10,5 knop
00/1986: Overført til P/R Ivar Lothe ( Ivar Lothe, Roan) Namsos
07/1989: Solgt til K/S A/S Lei - Frakt ( Rolf Leiren) Bergen, nytt navn FRANZEFOSS
00/1990: Ommålt: Dwt: 838 tonn. Brutto: 654 tonn. Net: 196 tonn
12/1997: Solgt til Pulvertransport A/S, Nestun, Bergen
09/1999: Solgt Norbulk Sh. Ltd ( A/S Vang Shipmanagem.) Kingstown, St. Vincent & Grenadines , nytt navn RANDEFOSS
04/2005: Solgt til Bulk Loaders Inc ( B. Lorentz - Larssen Shipping A/S) Kingstown
09/2006: Solgt til Lola 1 A/S ( Hav Ship Management ) Kingstown, St.Vincent & Grenadines, nytt navn LOLA-1
03/2007: Overført til Lola 1 A/S ( Bulk Loaders A/S ) Kingstown, St. Vincent & Grenadines
00/2019: Still in service/Fremdeles i fart
Maskineri:
Dieselmotor, 4takt/enkeltv., 8cylindre, diam. 222 x 292 mm. reduksjonsgiret til 318 o. min. på propellaksel. Maskineri bygget ved Blackstone & Co. Ltd., Stamford, England.