7/1943 - Levert fra Walter Reekie, Anstruther - MMS 1018 4/1947 - Innkjøpt av Vidar Henriksen, Oslo( Ombygging til lastebåt / ikke ferdigstilt ) - MMS 1018 1948 - Ombygget til fiske/fraktefartøy 1950 - Kjøpt av Ingvald Iversen, Skåtøy 3/1951 - Levert ombygd til lastebåt til Vega Shipping Co. A/S, Oslo - VABAK 5/1952 - T/C til Det Helgelandske Dampskipsselskap. 6/1952 - Solgt til A/S BO, Oslo. 9/1952 - Solgt til Nikolai Hepsø, Hommelvik/Trondheim, Reg Oslo. Rigget for fiske. 10/1953 - Pårendt av britisk tråler LORD FRAZER for anker i Lødingen. Omfattende skader midtskips, slept til Harstad for inspeksjon. Reparert ved Abelvær Slipp. 1960 - Etter islandsfiske sommeren 1960 ble det funnet omfattende strukturelle råteskader. Hun ble kondemnert. 3/1961 - Solgt av assurandørene til Gerth Voldnes A/S, Fosnavåg. Slept til Fosnavåg, avrigget, deler brukt i fransk tråler som ble bygd om til lastebåt M/S FOSNAVÅG.
Maskineri: Dieselmotor, 2takt enkletvirkende, 5 cylindere diam. 12"x15". Maskineri bygget ved Fairbanks Morse & Co. Chicago Mitc. USA.