v/Einar Ottarsen Onsøien.
6.1940: Levert til Hindustan Steam Sg Co Ltd (Common Bros Ltd), Newcastle, GBR - HINDUSTAN
1.12.1942: Beliggende i Bone, Algerie, bombet av fly fra aksemaktene mens hun losset krigsmateriell. Fikk store brannskader, reparert og satt i fart igjen,
/1954: Solgt til Rederi A/B Atos (Allan Børjesson), Helsingborg, Sverige - ALMEN
/1963: Solgt til T. Stafilopatis m.flere (G. Th. Sigalas), Piraeus, GRC - SAS
/1972: Solgt til George T. Sigalas, Piraeus, GRC
18.10.1976: Anløp Las Palmas med maskinproblemer
12.11.1976: Avgikk Las Palmas etter reparasjon, men måtte returnere igjen neste dag som følge av nye maskinproblemer
29.12.1976: Forlot Las Palmas etter reparasjon, fikk lekkasje i dårlig vær
8.1.1977: Måtte søke shelter i Rosas Bay, Spania, litt sør for grensen til Frankrige
16.2.1977: Ankom Piraeus, GRC, under slep og lagt opp,
5.1979: Solgt til tyske opphuggere som videresolgte henne til Spania
23.7.1979: Ankom Santander, Spania, under slep og hugget.
Maskineri:
Dieselmotor, 2S.C.SA, 3 cylindere diam. 29 5/8" & 91 5/16" . Maskineri bygget ved Wm. Doxford & Sons,Ltd. Sunderland, Uk.
Lloyd's Register, diverse årganger
Miramarshipindex.nz
Boken "The Trade Increase", A Centenary history of NOREX PLC, utgitt av World Ship Society 1993.